Israel's Secret Weapon

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Friday, April 07, 2006 | 2 Komen »

Bismillahirrahmanirrahim...

Kesatuan akidah, tonggak keutuhan ummah... Kata-kata ini perlulah sering bermain di bibir-bibir kita. Berikan peringatan kepada kawan-kawan kita agar bersatu di landasan tauhid, memberikan kegerunan kepada musuh Allah SWT. Hindari sikap mencarik kaedah ulama menghadapi persoalan khilaf. Berlapanglah dada-dada kamu, sesunguhnya kita berdiri sebaris di dalam satu barisan dalil-dalil yang qat'ie.

Kali ni, aku paparkan sedikit sebanyak isi kandungan dokumentari berjudul "Israel's Secret Weapon" yang aku perolehi. Mereka membina kekuatan untuk hadapi dunia arab di sekelilingnya, untuk merampas tanah suci Islam dan juga sahabat seagama kita di Palestin bergadai nyawa berjuang mempertahankan agama, maruah dan tanah air. Tetapi ada di antara kita bersedap-sedapan bermain-main denga isu khilaf. Yang tak ngerti urusan agama, terus mudah menghukum umat Islam yang lain ngan kalimah bid'ah. Konon-kononnya pendapat merekalah sahaja lah yang benar.

Di atas kelemahan inilah, musuh Islam mengambil peluang melemahkan lagi keutuhan ummah. Mereka terus menguasai dunia. Menguasai dunia bukan kerena mereka kuat, tetapi kerena kejahilan ummat Islam mempertengahkan isu-isu khilaf, seterusnya berbalah sesama sendiri. Akhirnya, musuh Allah bergelak ketawa melihat lemahnya ummat Islam.










Kawan-kawan dari pihak salafi, wahabi, atau seumpamanya apa jua label kepada kalian, tinggalkanlah sikap kamu yang melemahkan ummah. Kita banyak lagi urusan yang perlu dilaksanakan. Ada perkara yang disepakati untuk diperjuangkan. Kawan-kawa kita di Palestin siang malam berjuang mempertahankan agama dan tanah air, bukan pertahankan siang malam soal qunut, soal tawassul, soal tahlil, soal pembahagian bid'ah...

WaAllahua'lam...

2 Komen

  1. Anonymous // 12:15 PM  

    ust, program apa?menarik nampaknya..

    begitulah..terlau banyak soal awlawiyat perlu kita depani..

  2. .::.anNaQshY.::. // 11:33 PM  

    ustazah nai, mmm tu sedikit dokumentari berkenaan senjata nuklear Israel...