70 Dalil Pak Lah Hilang Kelayakan Memimpin Negara!

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Sunday, February 24, 2008 | | 0 Komen »

بسم الله الرحمن الرحيم


Setelah tiga tahun menjadi Perdana Menteri Malaysia, jelas kelihatan bahawa Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, Perdana Menteri kita yang kelima tidak menunjukkan kebolehan atau prestasi yang baik untuk memajukan negara kita dan semua bangsa Malaysia. Juga dalam tiga tahun yang kesudahan ini kita melihat Pak Lah bertukar wajah daripada imej “Mr Clean” menjadi “Mr Very Dirty”.

Bab terkini dalam riwayatnya memperlihatkan Pak Lah mengaku dengan terang bahawa anak dan ahli keluarganya boleh menelan kekayaan negara dan hak rakyat sebab kononnya ‘dulu anak orang lain pun buat macam itu juga’.

Politik negara sekarang meruncing, ekonomi dalam keadaan sesak, ketegangan perkauman makin meningkat, dasar luar negara kabur dan Malaysia dipandang rendah oleh banyak negara. “70 Dalil Pak Lah hilang kelayakan memimpin negara” telah ditulis oleh seorang Ahli Umno dari negeri Kedah. Walaupun Menteri Besar Kedah Mahdzir Khalid berpura-pura menyokong Pak Lah atas alasan menjaga periuk nasi beriani beliau, maklumbalas daripada akar umbi di Kedah amat berputus asa dan menyesali kepimpinan Pak Lah sebagai presiden parti dan Perdana Menteri.

70 Dalil ini adalah rakaman sedikit sahaja daripada rintihan ahli Umno bukan sahaja di negeri Kedah tetapi di seluruh negara. 70 Dalil ini akan disiarkan dalam sepuluh bahagian. Ini adalah Bahagian 1.

Penulis amat berterima kasih kepada laman web Malaysia Today yang sudi menyiarkan ‘70Dalil’ ini untuk fahaman umum.

Sila klik untuk membaca versi penuh.

WaAllahua'lam.

0 Komen