Bukan Lagi Spekulasi

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Wednesday, February 13, 2008 | | 0 Komen »

بسم الله الرحمن الرحيم

Bukan spekulasi, tapi adalah kenyataan. Cakap-cakap 'kopi' mengatakan pembubaran parlimen pada 13 Februari benar-benar berlaku. Seorang Perdana Menteri yang merupakan Imam Hadhari Malaysia telah memberi 2 respon yang saling bertentangan antara satu sama lain. Akhbar hari Rabu bertarikh 13 Februari melaporkan:

BANGI: "Tak jadi bubar esok (hari ini). Seronok khabar angin ini (tetapi) esok (hari ini) tak ada pembubaran Parlimen," kata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berhubung desas desus kononnya Parlimen akan dibubarkan hari ini.

Dan pada jam 12.35 tengah hari ini, berita melaporkan bahawa Perdana Menteri yang sama telah membubarkan parlimen.

Memang susah untuk percayakan kata-kata seorang ahli politik. Semalam kata lain, hari ni bertindak lain. Esok lusa, entah apa lagi yang lain jadinya.

Mungkin hari ini katanya berkhidmat untuk rakyat, entah bila menang rakyat pulak berkotban untuknya.

Spekulasi juga mengatakan, selepas pilihan raya ke 12 ni, dijangka bulan 4 nanti harga minyak petrol akan naik. Iaitu selepas kemenangan BN (sekiranya menang).

Bila dah dapat mandat, boleh buat apa-apa saja. Mungkin katanya rakyat mudah lupa. 5 tahun lagi, mereka yang lupa ni la akan pangkah juga kerajaan yang menaikkan harga barang tersebut.

Anda percaya kata-kata seorang ahli politik? Seorang ahli politik yang beriman lagi bertaqwa, akan menunaikan amanah kata-katanya. Tetapi, jika ahli politik sebaliknya, akan bertindak juga sebaliknya.

Ayuh, lakukan perubahan buat ummah. Anda mampu mengubahnya.

P/s - Sabtu, 16 Februari pukul 7 hingga 12 malam di kompleks PAS Kedah akan diadakan ceramah pilihan raya oleh Tuan Guru Nik Aziz, Tuan Guru Hadi Awang dan Tuan Guru Harun Din. Hebahkan. Allahu Akbar.

WaAllahua'lam

0 Komen