Tahniah

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Sunday, May 06, 2007 | | 1 Komen »

بسم الله الرحمن الرحيم

"Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati kami ini telah berkumpul di tempat ini karena mengasihi-MU; bertemu untuk memenuhi perintah-Mu; bersatu untuk memikul beban da'wah-Mu. Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu. Maka eratkanlah ya Allah atas ikatannya, dan kekalkanlah kemesraan di antara hati-hati ini. Tunjukkan kepada hati-hati ini akan jalan-Mu yang haq. Penuhkan hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung padam. Lapangkan hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidupkan hati ini dengan ma'rifat tentang-Mu. Dan jika Engkau mentakdirkan mati, maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-MU. Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong."

Tahniah... Tahniah aku ucapkan kepada sahabat yang ku kenali, sahabat yang pernah mengikuti rentak tari perjuangan alam sekolah menengah. Moga-moga dengan amanah yang terpikul di bahu mu sebagai Naib Ketua Pemuda PAS Perlis merancakkan lagi corak dan langkah perjuangan sehingga titisan darah yang terakhir.

Pimpinan Sesi 2007-2009. Dari kiri Ustaz Ya'akub (Ketua), Ustaz Adnan (Timbalan Ketua), Pak Sheikh Ustaz Yussaine (Naib Ketua). Eratkan ukhuwwah, langkah seiring bersama mengajak masyarakat yang kini tenat di buai mimpi-mimpi indah keduniaan yang sementara. Leka disuap hiburan-hiburan yang melalaikan sehingga melupakan matlamat asal Allah jadikan manusia dan jin hanyalah untuk beribadah kepadaNya. Lebih parah lagi, negeri yang kecil di utara semenangjung ini, di asak Wahabi dengan perkara-perkara khilafiah, yang sudah semestinya merugikan ummah.

Selamat kembali ke Bumi Anbiya' kepada akhi Nabil Ahmad kelmarin (Sabtu) yang bertolak bersama Pak Lang, moga urusan kalian dipermudahkan Allah. InsyaAllah, nanti apabila pulang kelak, akan membawa perubahan di negeri sendiri.

WaAllahua'lam

1 Komen

  1. Anonymous // 11:29 PM  

    insyaAllah...sama2 bergerak sbg penyambung mata-mata rantai perjuangan Rasulullah yg tercinta....

    tahniah jugak pd ust yusainie dan keluarga (kak ana & muhammad al fateh) =)