Singkatnya Hidup

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Tuesday, June 28, 2005 | 0 Komen »

Bismillahirrahmanirrahim...

Agak kesempitan masa untuk menaip. Masa dihabiskan untuk membuat sedikit mutalaah kitab. Atas kelemahan aku juga menguruskan masa. Moga Allah memberikan aku jalan keluar, jalan penyelesaian atas apa jua masalah yang mendatang. Kita sebagai hamba, tidak dapat tidak, kepadaNya lah dikembalikan segala persoalan hidup. Nak temui jalan keluar di atas permasalahan hidup kita, syaratnya hendaklah bertaqwa pada Allah.

Ari ni, aku sekadar berkongsi peringatan yang aku dapat, semoga bermanfaat untuk kita, terutama diri aku yang sering leka...

"Lahirnya insan disambut dengan azan
manakala perginya diiringi dengan solat
alangkah singkatnya hidup ini
jika jarak cuma antara azan dan solat"

waAllhua'lam...

0 Komen