Masa

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Monday, February 14, 2005 | 0 Komen »

Bismillahirahmanirrahim...

Maaf, insyaAllah, nanti aku akan sambung semula kisah sebelum aku pulang ke sini. Bukan apa, la ni dok 'kaluit' sikit. Siang seawal pagi, keluar urusan rasmi dan juga tak rasmi. Cari peluang rezeki untuk sebelah siang, atau pun pergi menziarahi adik-beradik, atau pun ustaz-ustaz yang pernah mengajar aku. Hari ni, selesai urusan rasmi 'claim ticket' pulang di Pusat Zakat.

Sebelum tu, pi ke Mergong makan mee rebus kegemaran. Sapa nak cuba, mai la. 'Member' aku pun, yang baru cuba dah kata 'OK', siap nak bawa keluarga pi rasa. Sebelah malam lak, aku keja. 'Target' aku, aku keja apa yang boleh sebelum aku punyai kerja tetap. Asalkan masuk duit. Sekurangnya, aku ada sumber kewangan untuk urusan kehidupan harian, boleh isi minyak, boleh makan di mana-mana tempat kegemaran aku. Masih banyak lagi tempat yang aku kena pi makan. Hehe Rindu ooo masakan Malaysia. Nasi paprik medan Arau, 'burger layan', koteow kerang, mmm apa lagi yaaa. Dah lupa la. Bila nak pi makan, ingat la. Hehe

Hari ni, wa aji aku meninggal. Al Fatehah buat arwah. Wa aji aku, antara orang 'veteran' yang masih hidup sampai tadi. Aku sempat ziarah dia di kampung aku pada hari Jumaat yang lepas. Tak sakit apa yang teruk, cuma orang kata, sakit tua. InsyaAllah, kita juga akan menyusuli kemudian. Pakat sama-sama bersedia untuk menghadapi. Cam tu gak, berita kelmarin, 4 beradik meninggal nahas kereta di Gerik. Teringat aku sewaktu aku bawak keta sebelum ni di kawasan Gerik. Alhamdulillah, selamat tiba ke destinasi. Apa-apa pun, yang pentingnya kesediaan kita menghadapi kematian, mati hanya sekali, 'so' biarlah mati mulia. Kan.

Sebelum kami sampai kat Pusat Zakat, singgah INSANIAH. Cari anak Ustaz Man. Dan juga, Cikgu Din Komputer. Sembang sikit apa 'projek' terkini. Banyak gak 'projek-projek' yang telah siap. Cikgu Din, 'tok guru' aku yang pertama dalam bidang komputer. Banyak yang dia dah perturun kat aku. Banyak gak la yang kami sembang, antaranya, pengajian master kat INSANIAH dan J Qaf yang sedang dilaksanakan kerajaan.

So, bila aku pikir, aku kesempitan masa untuk blog aku, aku terpaksa 'tawaquf' kejap untuk menyambung semula versi cerita aku sebelum aku pulang ke sini. Aku rasa, elok gak aku berenti, kalau tengok cerita kat tv pun, dia bersambung gak kan. Hehe. Seminggu sekali ka, apa ka Hehe. Tapi, tu bukan alasan. Yang betuinya, aku tak pandai lagi nak urus masa aku dengan kemas. Masa 24 jam yang Allah bagi, sudah cukup buat manusia sekiranya bijak mengatur urusan kehidupan. Kita ja yang leka, 'so' kena semak mula jadual hidup kita. Apa yang tak kena.

Aku membuat pilihan, untuk 'bertawaquf' sekejap, untuk memberi ruang aku mengulas sedikit sebanyak isu semasa yang ada. Atau pun apa yang aku alami seharian untuk kita renungi bersama. Contohnya, hari Sabtu yang lepas, aku pi kenduri rumah member aku. Member aku dah berkahwin di Mesir, lebih kurang setahun yang lepas. 'So' kali ni, adik dia buat kenduri, menumpang kenduri adik dia di sini. Jadi, apa yang aku nak ulas, nanti insyaAllah...

Mmm terlupa, isu yang agak sensitif sekarang, cerita JAWI tangkap Jeslina Hashim. Apa la punya bengong sangat (tak pa kot no... Guna ayat kasar sikit). Kurang ajar sungguh. Hari ni ada orang komen, 'so' leh baca:

So, ada sebarang komen? Luahkan komen anda di sini

Wahua'lam.

0 Komen