Kuala Lumpur

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Sunday, February 20, 2005 | 1 Komen »

Bismillahirrahmanirrahim…

Dah lama aku tak menjejak kaki di Kuala Lumpur. Hampir 3 tahun lamanya. Apa yang berubahnya di sana? Aku rasa, banyak perubahan berlaku, sama ada perubahan luaran dan juga dalaman. Maksud aku, luaran itu pembangunan kemajuan yang pesat, sama ada berbentuk perniagaan, pelancongan, industri atau tempat hiburan. Dalaman pula, sama ada pembentukan rohani ke arah keredhaan Allah, atau ke arah kemurkaan Allah. Begitu juga cara hidup masyarakat kini di sana. Sama ada dalam lingkungan kehidupan berkeluarga mahupun sebagai seorang pelajar. Kan di sana, ramai pelajar sama ada IPTA, IPTS atau seangkatan dengannya.

Apa-apa pun, aku tak boleh membuat tanggapan awal, aku kena pergi dan lihat sendiri di sana. InsyaAllah, malam ini pukul 11.30 malam, aku akan bertolak ke sana. Aku ambil cuti kerja untuk selesaikan beberapa urusan rasmi, antaranya pengesahan JPA. Sambil laksanakan urusan rasmi, aku boleh menziarahi kawan-kawan aku di IPT sana; UIA, UM dan UKM. Sambil-sambil, boleh ‘bermusafir’, mencatat perjalanan aku di sana. Kemungkinan sekarang dah berubah. Kehidupan masyarakat di sana kini lebih menjurus ke arah kehidupan Islam Hadhari Pak Lah. Kan sekarang pentadbiran kerajaan ke arah Islam Hadhari Pak Lah. Jadi, aku akan lihat dan saksikan sendiri.

Mmm mungkin waktu malam aku boleh lihat pusat-pusat hiburan yang bercambah di sana? Melihat tatasusila kehidupan ‘artis’ pujaan masyrakat Islam Hadhari Pak Lah di pusat hiburan?

Atau kalian punyai 'idea menarik'? Hehe

Wa Allahu a’lam.

1 Komen

  1. a.f // 3:54 AM  

    assalamualaikum nuurun..

    why people always want to be so defensive?
    tak boleh ke kita terima benda itu seadanya…?
    We hv to stop blaming pak lah..
    He just an ordinary man…
    He cant changes people mindset…
    Islam hadari is more than pakai tudung and tutup aurat
    It means civilized islam…modernize islam
    So kalau isteri pak lah x pakai tudung means bukan islam hadari...?
    Don’t be so narrow minded....islam hadari means more...mcm ape goverment buat sekarang ni...mempercepatkan masa perkhidmatan, menaikkan kualiti perkhidmatan...more transparency and accountability...berbanding time tun mahathir administration..
    Gejala sosial bukan satu pihak jer pegang...semua pihak amik peranan...
    Even someone become a housewife pun x ada masa nak jaga anak mereka inikan pula kita letak kat bahu kerajaan..
    Kerajaan dah buat rakan muda, sukan malam., training centre, skim graduan menggangur, sukan malam, daripada remaja2 merempit tgh malam.... xkan kita harap setiap remaja kat malaysia ni kerajan kena tanggung???
    Budaya lepak salah kerajaan...harga minyak salah kerajaan, akademi fantasia salah kerajaan, sepet salah kerajaan....susah mcm ni...
    I don’t say that our government is 100% correct, but i`m thankfull for the government… i`m a uitm student…spm barely got enough grade..but I made it to universiti….yuran pun murah…makan free… kalau Negara lain….jgn harap ada uitm ni… kat Singapore…don’t ever dream about it…
    Wut government have done: 80 % kemasukan bumiptra ke perkhidmatan awam…, uitm, FELDA, IKBN, kuota org melayu ke universiti, biasiswa studying abroad, dasar ekonomi baru….
    melayu mmg mudah lupa…..
    action speak louder than word... komen org mmg senang…..kita ada buat sesuatu ke mengenainya instead of giving comment?