Ya Rabb: Aku Lalai...

Catatan Oleh: .::.anNaQshY.::. | Wednesday, March 09, 2005 | 0 Komen »

Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah, tidak ada daya kekuatan melainkan kekuatan daripada Mu ya Allah. Tidak ada pengharapan melainkan pada Mu ya Allah. Tidak ada tempat pengaduan melainkan pada Mu ya Allah.

Hampir seharian aku di tempat bekerja, mencari rezeki untuk kehidupan. Sibuk dengan tugas-tugas. Seharian juga aku lalai dari ingatiMu ya Allah. Zikir sirr yang menjadi kewajipan dan tugas seorang hamba pada Mu, sering aku abaikan. Ampunkan aku ya Allah.

Bertambah hari-hari yang dilalui, berusaha untuk meningkatkan kualiti kerja, tapi sering aku abai kewajipan aku untuk meningkatkan kualiti harga iman padaMu. Sedikit masa yang aku habiskan bersendiri bersamaMu berbanding aku habiskan masa untuk kerjaku, sedangkan masa adalah pemberianMu. Kesempatan hidup yang Engkau berikan hanyalah samata-mata kepadaMu. Aku abai ya Allah, aku lalai ya Allah… Ampuni aku ya Allah…

Aku lemah ya Allah… Aku rindukan saat bersamaMu… Tarbiyahlah diriku ya Allah… Dakapilah daku dengan rahmat dan kasih sayangMu...

Amin.

0 Komen